+36-70-363-7641
2025 január 16-tól megszűnik a klasszikus Ügyfélkapus (név és jelszó) azonosítás, helyette kötelezően az Ügyfélkapu+, vagy a DÁP (Digitális Állampolgárság) alkalmazás lesz használható minden online állami ügyintézéshez. Ezek között például a következő oldalak is megtalálhatóak: Ügyfélkapu, SZÜF Portál – tarhely.gov.hu, ESZENY, EESZT Lakossági portál, stb.)
A fenti dátum mindenkit érint, legyen az magánszemély, cégvezető, orvos, könyvelő, vagy egyéb személy, aki rendelkezik Ügyfélkapu regisztrációval.
2025.01.16.-ától a Digitális állampolgárság alkalmazás regisztrációját lehet megtenni.
Megjegyzés: Aki használja az ÁNYK nyomtatványkitöltő programot (pl. könyvelők) fontos tudnia, hogy az ÁNYK jelenlegi (2024.11.22.-én érvényben lévő) verziója a DÁP azonosítást nem kezeli, csak az Ügyfélkaput és Ügyfélkapu+-t.
Az Ügyfélkapu+ abban különbözik az Ügyfélkapu-tól, hogy ún. kétfaktoros hitelesítést használ, vagyis a sima felhasználónév+jelszó azonosítás mellett kelleni fog egy plusz azonosítószám is a bejelentkezéshez.
A kormány tervei szerint az Ügyfélkapu+ is csak 2025. december 31-ig lesz használatban, a Digitális Állampolgárság alkalmazás viszont gyakorlatilag átveszi majd a szerepét, ezért érdemes áttekinteni a DÁP regisztráció részleteit is.
Orvosoknak is nagyon fontos:
2025.01.16.-tól az ESZENY (Egészségügyi Szolgáltatások Elektronikus Nyilvántartása) belépés is csak Ügyfélkapu+, vagy DÁP bejelentkezéssel lesz elérhető, tehát az eddig megszokott sima Ügyfélkapus és e-személyi igazolványos belépési lehetőség megszűnik.
Az ESZENY miatt is különösen fontos beállítani az Ügyfélkapu+-t, mert minden orvos/praxis az ESZENY-en keresztül tudja bejelenteni a kötelező változásokat (pl. Henyír, rendelési idő változása, új helyettes, új nővér, stb.)
Az Ügyfélkapu+ beállításától nem kell megijedni, a folyamat egyszerű:
2. A bejelentkezés után nyomjunk az “Ügyfélkapu+ igénylése” gombra.
3. A következő oldalon végigvezetnek a beállítás folyamatán:
Az igényléshez töltse le Android eszközére a Play Áruházból a Google Authenticatort vagy Microsoft Authenticatort, iOS eszközére az Appstore-ból a Microsoft Authenticatort. Ha nincs okostelefonja vagy tabletje, webes vagy asztali (desktopos) hitelesítő alkalmazást is használhat (pl. TOTP.APP, Verifyr).
Ez(ek) az alkalmazás(ok) a felhasználónév+jelszó azonosítás mellé generálnak egy plusz azonosító kódot.
Kattintsunk a “Tovább az Ügyfélkapu+ igényléséhez” gombra.
4. A következő oldalon megjelenik egy QR-kód. Még mielőtt a telefonunkkal (Google, vagy Microsoft Authenticator alkalmazással) beolvasnánk a QR-kódot érdemes rákattintatni a “Nem tudom beolvasni a kódot” lehetőségre és az ott megjelenő kódszámot jegyezzük le.
Ez a későbbiekben megkönnyíti azt, ha pl. más eszközre, vagy több eszközre is szeretnénk beállítani a kétfaktoros azonosítást.
A telefonunkon lévő pl. Google Authenticator alkalmazásban nyomjunk a QR-kód beolvasásra, majd a kamerával olvassuk be a képernyőn lévő QR-kódot. Ekkor a telefonon megjelenik a 6-jegyű azonosító szám, amit a képernyőn írjunk be a legalsó sorba (“Azonosító megadása”), valamint a megfelelő mezőbe írjuk be az Ügyfélkapu jelszavunkat is, majd nyomjunk a “Tovább” gombra.
Ha más eszközön is szeretnék ezt beállítani (ugyanazon személy Ügyfélkapu+-ához), akkor a másik eszközön is olvassuk be a QR-kódot, vagy ha ezt elszalasztottuk, akkor az okoseszközön, az Authenticator alkalmazásban a “Beállítókulcs megadása” lehetőséggel írjuk be manuálisan a fentebb leírt kódszámot.
Ezzel gyakorlatilag készen is vagyunk.
A következő oldalon megjelenik egy törlőkód, amit jegyezzünk fel. A későbbiekben ha szeretnénk törölni az Ügyfélkapu+-t, akkor a törlőkód segítségével tehetjük majd meg.
Ezután bármilyen ügyfélkapus bejelentkezéskor (pl. ügyfélkapu, tárhely, ESZENY, EESZT Lakossági portál stb.) az azonosítás módjánál válasszuk az Ügyfélkapu+-t, adjuk meg a felhasználó nevet+jelszót, majd az azonosítóhoz írjuk be a telefonon lévő Authenticator alkalmazás által generált 6-jegyű számot.