• +36-70-363-7641

  • info@jvgtech.hu

Windows 10 frissítés (KB5014666) után nem működik a nyomtató

A napokban több Windows 10-es gépen belefutottunk a következő problémába.

Miután automatikusan települ a KB5014666 számú 2022. 06. havi frissítés, újraindítás után nem működik a nyomtatás.

Windows 10 frissítés (KB5014666) után nem működik a nyomtató
Windows 10 frissítés (KB5014666) után nem működik a nyomtató

Egyelőre Kyocera (P2035DN) és HP (M1132 és P1102w) lézernyomtatóknál tapasztaltam ezt, amik közvetlenül USB porton csatlakoznak a géphez.

A probléma az, hogy a frissítés után “elfelejtődik” a nyomtatóhoz rendelt port, ezért a Windows Offline-nak látja. Ezenkívül feltelepül az adott nyomtatóból egy új példány, általában “1. másolat” néven, de az alapértelmezett nyomtató nem változik, tehát a “régi” marad az alapértelmezett, ami nem működik.

lost printer port KB5014666
Windows frissítés után nem működik a nyomtató

Megoldási lehetőségek:

  • Ez az 1. másolat lesz a működőképes nyomtatónk, tehát, ha ezt  használjuk/alapértelmezetté tesszük, akkor működni fog a nyomtatás.
  • Másik gyors megoldás lehet a KB5014666 frissítés eltávolítása, majd a gép újraindítása. Ezután működni fog a nyomtató, de a frissítés ugyanúgy fel fog települni a gépre.
    Az adott Windows frissítés automatikus telepítését le is tilthatjuk egy kis segédprogrammal (részletes leírás tenforums).
  • Harmadik lehetőség, ha eltávolítjuk, majd újratelepítjük a nyomtatót.
  • Más: próbálkozhatunk a port újbóli beállításával is (USB001 USB002, stb.)

További témáink: JVGTech blog