• +36-70-363-7641

  • info@jvgtech.hu

0xc000021a-bsod

Windows 10 frissítés (KB5021233) után újraindulgat a számítógép

Kékhalált okozhat a Windows 10 KB5021233 számú frissítése (0xc000021a kékhalál)

A Microsoft felvette a buglistájába a 2022.12.13.-i KB5021233 számú kumulatív frissítés telepítése után tapasztalható problémát. Rengeteg PC kékhalállal, 0xc000021a hibával (BSOD) folyamatosan újraindulgat, emiatt a felhasználók gyakorlatilag egyáltalán nem tudják használni a számítógépüket.

0xc000021a BSOD

A Microsoft közzétett egy ideiglenes javítást erre a problémára.

A lépések a következők:

  1. A többszöri újraindulgatás után a Windows automatikusan be fog lépni a WinRE felületre (Windows Recovery Environment).
  2. Itt válasszuk a Hibaelhárítás (Troubleshoot) lehetőséget.
  3. Itt válasszuk a Speciális lehetőségek gombot.
  4. Indítsuk el a Parancssort, majd várjuk meg míg újraindul a gép.
  5. Újraindításkor (bejelentkezés után) egy paranccsornak kell megjelennie.
    Gépeljük be a következő parancsot, majd nyomjunk Entert:
    xcopy C:\windows\system32\drivers\hidparse.sys C:\windows\system32\hidparse.sys
  6. A parancs lefutása után, írjuk be az exit parancsot (majd Enter).
  7. Válaszuk a Folytatás gombot, ami után a Windows-nak újra kellene indulnia és remélhetőleg már normál módon el fog indulni.

Fontos megjegyzésként a Microsoft hozzáteszi, hogy semmiképp sem javasolják, hogy más javítási módszert alkalmazzunk, illetve nem ajánlott, hogy a hidparse.sys fájlt töröljük a Windows\System32 mappából

Forrás: Microsoft

0xc000021a kékhalál megoldása
0xc000021a kékhalál megoldása

Workaround: To mitigate this issue on devices already experiencing it, you will need to use Windows Recovery Environment (WinRE) with the following steps:

  1. ​You will need to enter Windows Recovery Environment. If your device has not automatically started up into WinRE, please see Entry points into WinRE.
  2. ​Select the Troubleshoot button.
  3. ​Select the “Start recovery, troubleshooting, and diagnostic tools” button.
  4. ​Select the “Advanced Options” button.
  5. ​Select the “Command Prompt” button and wait for your device to restart, if needed.
    ​Your device should restart to a Command Prompt window. You might need to sign into your device with your password before getting to the Command Prompt window.
    ​Run the following command (Important: If Windows is not installed to C:\windows you will need to modify the command to your environment):
    xcopy C:\windows\system32\drivers\hidparse.sys C:\windows\system32\hidparse.sys
  6. ​Once the previous command completes, type: exit
  7. ​Select the “Continue” button.
  8. ​Windows should now start up as expected.
    Important: It is not recommended to follow any other workaround than those recommended above. We do not recommend deleting the hidparse.sys from your Windows\System32 folder.

További témáink: JVGTech blog