Windows 10 frissítés (KB5021233) után újraindulgat a számítógép bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
Windows 10 frissítés (KB5021233) után újraindulgat a számítógép
Kékhalált okozhat a Windows 10 KB5021233 számú frissítése (0xc000021a kékhalál)
A Microsoft felvette a buglistájába a 2022.12.13.-i KB5021233 számú kumulatív frissítés telepítése után tapasztalható problémát. Rengeteg PC kékhalállal, 0xc000021a hibával (BSOD) folyamatosan újraindulgat, emiatt a felhasználók gyakorlatilag egyáltalán nem tudják használni a számítógépüket.
A Microsoft közzétett egy ideiglenes javítást erre a problémára.
A lépések a következők:
A többszöri újraindulgatás után a Windows automatikusan be fog lépni a WinRE felületre (Windows Recovery Environment).
Itt válasszuk a Hibaelhárítás (Troubleshoot) lehetőséget.
Itt válasszuk a Speciális lehetőségek gombot.
Indítsuk el a Parancssort, majd várjuk meg míg újraindul a gép.
Újraindításkor (bejelentkezés után) egy paranccsornak kell megjelennie.
Gépeljük be a következő parancsot, majd nyomjunk Entert: xcopy C:\windows\system32\drivers\hidparse.sys C:\windows\system32\hidparse.sys
A parancs lefutása után, írjuk be az exit parancsot (majd Enter).
Válaszuk a Folytatás gombot, ami után a Windows-nak újra kellene indulnia és remélhetőleg már normál módon el fog indulni.
Fontos megjegyzésként a Microsoft hozzáteszi, hogy semmiképp sem javasolják, hogy más javítási módszert alkalmazzunk, illetve nem ajánlott, hogy a hidparse.sys fájlt töröljük a Windows\System32 mappából
Workaround: To mitigate this issue on devices already experiencing it, you will need to use Windows Recovery Environment (WinRE) with the following steps:
You will need to enter Windows Recovery Environment. If your device has not automatically started up into WinRE, please see Entry points into WinRE.
Select the Troubleshoot button.
Select the “Start recovery, troubleshooting, and diagnostic tools” button.
Select the “Advanced Options” button.
Select the “Command Prompt” button and wait for your device to restart, if needed.
Your device should restart to a Command Prompt window. You might need to sign into your device with your password before getting to the Command Prompt window.
Run the following command (Important: If Windows is not installed to C:\windows you will need to modify the command to your environment): xcopy C:\windows\system32\drivers\hidparse.sys C:\windows\system32\hidparse.sys
Once the previous command completes, type: exit
Select the “Continue” button.
Windows should now start up as expected.
Important: It is not recommended to follow any other workaround than those recommended above. We do not recommend deleting the hidparse.sys from your Windows\System32 folder.
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.ElfogadomAdatkezelési tájékoztató